Grupa ZPR Media kupiła już nadawcę Muzo.fm od Polsatu. Zmiana nazwy na Eska Rock
– Występujemy do Krajowej Rady o zmianę nazwy Muzo.fm na Eska Rock – informuje Zbigniew Benbenek (screen: YouTube/Muzo TV)
Grupa ZPR Media nabyła od Telewizji Polsat spółkę nadającą ponadregionalne radio Muzo.fm – dowiedział się "Presserwis". Na jego częstotliwościach zamierzać nadawać Eskę Rock.
– Podpisaliśmy umowę z Polsatem – potwierdza "Presserwisowi" Zbigniew Benbenek, główny akcjonariusz Grupy ZPR Media. – Występujemy do Krajowej Rady o zmianę nazwy Muzo.fm na Eska Rock – dodaje.
Czytaj też: Ruszy stacja Super Express TV. Grupa ZPR Media uruchamia kanały w modelu FAST
Porozumienie dotyczące sprzedaży udziałów zawarto już w październiku 2022 roku i od tego czasu Grupa ZPR Media odpowiada za produkcję programu Muzo.fm. Od stycznia 2023 roku należąca do niej spółka Time przejęła od Polsat Media obsługę reklamową rozgłośni, a w marcu 2023 roku radio zmieniło format muzyczny na rockowy. Zakończenie transakcji przeciągało się. Od początku Grupa ZPR Media planowała po jej zamknięciu złożenie wniosku o zmianę nazwy Muzo.fm na Eska Rock.
Dziś Eska Rock nadaje tylko w Warszawie, po tym jak na jej dotychczasowych częstotliwościach pod koniec 2013 roku pojawiło się Radio Vox FM.
Muzo.fm ma nadajniki w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Kielcach, Olsztynie i Bydgoszczy. W tych miastach – z wyjątkiem Kielc i Bydgoszczy – nadaje również należące do Grupy Eurozet rockowe Antyradio (korzysta łącznie z 16 nadajników). W Warszawie, Krakowie, Poznaniu, a także Opolu dostępne jest z kolei Rock Radio (również Grupa Eurozet).
Czytaj też: Sąd odmówił wpisania do KRS likwidacji Radia Lublin. Pierwszy taki przypadek
Radio PiN zmieniające się w Muzo.fm w 2014 roku przejęła za 4,3 mln zł Telewizja Polsat od spółek związanych z właścicielami Cyfrowego Polsatu. Po roku Muzo.fm miało osiągnąć 1 proc. udziału w czasie słuchania, co się nie udało. "Muzo.fm rozwija się wolniej, niż sądziliśmy (...) Będziemy jednak kontynuować ten projekt" – przyznał w listopadzie 2015 roku Maciej Stec, ówczesny członek zarządu Telewizji Polsat.
Słuchalność Muzo.fm nigdy nie osiągnęła jednak 1 proc. W 2023 roku stacja miała 0,4 proc. udziału w czasie słuchania.
Czytaj też: Jak Jagiełło o Grunwaldzie, czyli znani dziennikarze opowiadają o największych wpadkach
(KOZ, 05.02.2024)